گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح GTM که مخفف شده کلمات Google Tag Manager است در اصل یکی از ابزارهای گوگل است که در سال 2012 فعالیتش را شروع کرد.
خیلی از وبمسترها و اشخاصی که روی سئو سایت ها کار می کردند به وسیله آن توانستند نیاز خودشان به توسعه دهندگان را وب کمتر کنند چرا که باعث افزایش سرعت فرآیندهای بازاریابی در سطح وب شد.
اما اجازه دهید برای درک بهتر
این ابزار در اصل یکی از ابزارهای رایگان شرکت گوگل به حساب می آید که این امکان را در اختیار وبمسترها قرار می دهد تا به راحتی دسترسی به استفاده از تگ ها و مدیریت در بازاریابی آنلاین برای وب سایت ها و همچنین اپلیکیشن موبایلی که در اختیار دارند، داشته باشند.
عملکرد
همان طوری که شما در
راه اندازی این ابزار قدرتمند می تواند دو مزیت بسیار بزرگ برای شما به همراه داشته باشد:
با توجه به دو مزیت مهمی که در بالا به آن اشاره کردیم ابزار گوگل تگ منیجر در به روز رسانی دو مورد بسیار مهم به شما کمک شایانی می کند.
این قسمت شامل تگ های بازاریابی و بهینه سازی گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس و غیره است
این قسمت به اپلیکیشن ها و برنامه های موبایلی که توسط شما ساخته شده ارتباط دارد.
اگر یک برنامه موبایلی را طراحی و ساخته اید با استفاده از این قابلیت به راحتی می توانید نسبت به تغییر برخی آیتم ها و تنظیمات اقدام نمایید که این تنظیمات می تواند شامل گیم پلی، زمان انتظار، جایگاه ها و غیره باشد.
به هر حال استفاده از
از همه مهم تر اینکه ابزار Google Tag Manager این قابلیت را در اختیار کاربر قرار داده تا کدهای سایت را به سادگی و راحتی عیب یابی کند و مشکل به وجود آمده را به سرعت حل کند و این باعث می شود تا سرعت بارگذاری سایت ارتقاء پیدا کند.
نحوه استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر ساده و راحت است و در 5 مرحله صورت می گیرد که در زیر به این مراحل اشاره خواهیم کرد.
مرحله اول: ساخت یک اکانت جدید در Google Tag Manager
طبق تصویر بالا در ابتدا سعی کنید در سایت گوگل تگ منیجر ثبت نام کنید و اطلاعات کسب و کاری که گوگل از شما درخواست کرده را وارد نمایید تا بتوانید کانتینر (Container) خودتان را راه اندازی نمایید.
طبق تصویری که در بالا مشاهده می کنید برخی سایت ها یک کانتینر برای وب سایت و یک کانتینر برای اپلیکیشن موبایل خودشان دارند که هر دو در این تصویر به شکل Web Page و Mobile Apps مشخص هستند که این کانتینرها شامل تگ های ترکنیگ مانند گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس است.
پیشنهادی که ما در این طور مواقع می توانیم به شما ارائه دهیم این است که نام دامنه های خودتان را حتماً ذکر نمایید اما اگر در وب سایت تان بخش هایی مانند وبلاگ و یا صفحات فرودی دارید که مایلید تنها در آن صفحات از گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح GTM استفاده نمایید، می توانید تنها آدرس همان صفحات را در همان کانتینرهایی که اعلام کردیم قرار دهید اما این مورد هم به شرط این است که ساب دامینی از وب سایت تان باشند و در پایان هم روی گزینه Create Account And Container کلیک نمایید.
مرحله دوم: قرار دادن کدهای نمایش داده شده در گوگل تگ منیجر
بعد از اینکه مرحله اول را به پایان رساندید به صفحه ای منتقل می شوید که یک قطعه کد در اختیار شما قرار می دهد و شما می بایست این قطعه کد را در صفحاتی که مایلید از گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح همان GTM استفاده کنید، قرار دهید.
در پایین تصویر چند مورد از تگ های پرکاربرد را مشاهده می کنید و می توانید این تگ ها را بعداً هم اضافه نمایید اما پیشنهاد ما این است که حداقل یکی از تگ ها به خصوص تگ گوگل آنالیتیکس را انتخاب کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید.
برای مشاهده مراحل بعدی و خواندن کل مقاله
پیش نیازهای شما جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین چیست؟
بازاریابی اینترنتی – فضایی که برای موفقیت، دیگر نمی توان نادیده گرفت
نکاتی که قبل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید بدانید
انواع کسب و کار اینترنتی را بشناسید