گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح GTM که مخفف شده کلمات Google Tag Manager است در اصل یکی از ابزارهای گوگل است که در سال 2012 فعالیتش را شروع کرد. 

خیلی از وبمسترها و اشخاصی که روی سئو سایت ها کار می کردند به وسیله آن توانستند نیاز خودشان به توسعه دهندگان را وب کمتر کنند چرا که باعث افزایش سرعت فرآیندهای بازاریابی در سطح وب شد.

Google Tag Manager

اما اجازه دهید برای درک بهتر گوگل تگ منیجر بیشتر توضیح دهیم:

گوگل تگ منیجر چیست؟

این ابزار در اصل یکی از ابزارهای رایگان شرکت گوگل به حساب می آید که این امکان را در اختیار وبمسترها قرار می دهد تا به راحتی دسترسی به استفاده از تگ ها و مدیریت در بازاریابی آنلاین برای وب سایت ها و همچنین اپلیکیشن موبایلی که در اختیار دارند، داشته باشند.

عملکرد گوگل تگ منیجر شباهت زیادی به سیستم مدیریت محتوای متن باز مانند وردپرس و CMS را دارد.

همان طوری که شما در وردپرس از طریق محیط کاربری یا همان پنل کاربری خودتان و بدون نیاز به کدنویسی و دستکاری کدهای صفحات سایت، مطالب مورد نظرتان را ویرایش یا منتشر می کنید از طریق گوگل تگ منیجر هم این قابلیت در اختیار کاربر قرار گرفته که بدون نیاز به تغییر در کدنویسی صفحات سایت، کدهای مورد نظر یا همان تگ ها را وارد کند.

 

مزیت های راه اندازی گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager)

راه اندازی این ابزار قدرتمند می تواند دو مزیت بسیار بزرگ برای شما به همراه داشته باشد:

  • مزیت اول: به راحتی می توانید یک نگاه اجمالی به تمام تگ های اضافه شده به سایت تان داشته باشید
  • مزیت دوم: به سادگی می توانید کنترل بیشتری بر روی تلاش های خودتان در زمینه بازاریابی آنلاین سایت تان داشته باشید و اینکه چه تأثیری روی وب سایت تان داشته است

 

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چطور کار می کند؟

با توجه به دو مزیت مهمی که در بالا به آن اشاره کردیم ابزار گوگل تگ منیجر در به روز رسانی دو مورد بسیار مهم به شما کمک شایانی می کند.

  • مورد اول: به روزرسانی هایی که در تگ وب سایت اتفاق می افتد

این قسمت شامل تگ های بازاریابی و بهینه سازی گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس و غیره است

  • مورد دوم: به روز رسانی هایی که در تنظیمات اپلیکیشن ها اتفاق می افتد

این قسمت به اپلیکیشن ها و برنامه های موبایلی که توسط شما ساخته شده ارتباط دارد.

اگر یک برنامه موبایلی را طراحی و ساخته اید با استفاده از این قابلیت به راحتی می توانید نسبت به تغییر برخی آیتم ها و تنظیمات اقدام نمایید که این تنظیمات می تواند شامل گیم پلی، زمان انتظار، جایگاه ها و غیره باشد.

به هر حال استفاده از گوگل تگ منیجر می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و کمک کند تا کدهای سایت تان را در صورت برخوردار بودن از چندین تگ متفاوت به آسانی و راحتی مدیریت نمایید. 

از همه مهم تر اینکه ابزار Google Tag Manager این قابلیت را در اختیار کاربر قرار داده تا کدهای سایت را به سادگی و راحتی عیب یابی کند و مشکل به وجود آمده را به سرعت حل کند و این باعث می شود تا سرعت بارگذاری سایت ارتقاء پیدا کند.

 

نحوه شروع به کار با گوگل تگ منیجر

نحوه استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر ساده و راحت است و در 5 مرحله صورت می گیرد که در زیر به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

مرحله اول: ساخت یک اکانت جدید در Google Tag Manager

ساخت کانتینر در گوگل تگ منیجر

 

طبق تصویر بالا در ابتدا سعی کنید در سایت گوگل تگ منیجر ثبت نام کنید و اطلاعات کسب و کاری که گوگل از شما درخواست کرده را وارد نمایید تا بتوانید کانتینر (Container) خودتان را راه اندازی نمایید.

طبق تصویری که در بالا مشاهده می کنید برخی سایت ها یک کانتینر برای وب سایت و یک کانتینر برای اپلیکیشن موبایل خودشان دارند که هر دو در این تصویر به شکل Web Page و Mobile Apps مشخص هستند که این کانتینرها شامل تگ های ترکنیگ مانند گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس است.

 

پیشنهادی که ما در این طور مواقع می توانیم به شما ارائه دهیم این است که نام دامنه های خودتان را حتماً ذکر نمایید اما اگر در وب سایت تان بخش هایی مانند وبلاگ و یا صفحات فرودی دارید که مایلید تنها در آن صفحات از گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح GTM استفاده نمایید، می توانید تنها آدرس همان صفحات را در همان کانتینرهایی که اعلام کردیم قرار دهید اما این مورد هم به شرط این است که ساب دامینی از وب سایت تان باشند و در پایان هم روی گزینه Create Account And Container کلیک نمایید.

 

مرحله دوم: قرار دادن کدهای نمایش داده شده در گوگل تگ منیجر

اضافه کردن تگ ها

 

بعد از اینکه مرحله اول را به پایان رساندید به صفحه ای منتقل می شوید که یک قطعه کد در اختیار شما قرار می دهد و شما می بایست این قطعه کد را در صفحاتی که مایلید از گوگل تگ منیجر یا به اصطلاح همان GTM استفاده کنید، قرار دهید.

 

در پایین تصویر چند مورد از تگ های پرکاربرد را مشاهده می کنید و می توانید این تگ ها را بعداً هم اضافه نمایید اما پیشنهاد ما این است که حداقل یکی از تگ ها به خصوص تگ گوگل آنالیتیکس را انتخاب کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید.

 

برای مشاهده مراحل بعدی و خواندن کل مقاله اینجا کلیک کنید

 


alishah.com تگ ,گوگل ,منیجر ,سایت ,  ,ها ,گوگل تگ ,تگ منیجر ,که در ,وب سایت ,سایت تانمنبع

پیش نیازهای شما جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین چیست؟

بازاریابی اینترنتی – فضایی که برای موفقیت، دیگر نمی توان نادیده گرفت

نکاتی که قبل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید بدانید

50 نکته طلایی آموزش سئو

انواع کسب و کار اینترنتی را بشناسید

موفقیت و ثروت با ارزهای دیجیتال

تولید محتوای دیجیتال چیست و چگونه انجام میشود؟

مشخصات

آخرین جستجو ها

رودان دانلود سایتی برای همه اینجا همه چی هست کاشت مو | کاشت مو ارزان آپشن خودرو تخفیفان تک ترفند تخفیف دونی کالای صنعتی صفایی خرید انواع سرامیک بر